Kjellerupegnens Filmklub

Skolen med magiske dyr 2
SKOLEN MED MAGISKE DYR 2
Lørdag d. 28. september kl. 11-12.50

På Skolen med Magiske Dyr er der to nye elever, der får magiske dyr. Skolen har 250-års jubilæum og fejrer dette med en musical. Ida bliver instruktør og overtaler Jo til at spille hovedrollen. Både Ida og Helene er vilde med Jo, og det truer musicalen. Pludselig dukker nogle mystiske huller op på skolen… Får børnene og dyrene mon styr på fællesskabet, de mystiske huller og musicalen?

Øf!
ØF!
Lørdag d. 2. november kl. 11-12.30

Bea fylder 9 år, og pludselig dukker hendes forsvundne bedstefar op og giver hende en gris, Øf, i fødselsdagsgave. Øf er meget nuttet, men den laver også en masse ballade i huset, og Beas forældre er ikke glade. Bea får dog lov til at beholde Øf, hvis hun lover at tage den med til hvalpetræning. Samtidig forbereder bedstefar sig til Den Store Pølsekonkurrence… Kan Bea mon stole på sin pølseelskende bedstefar?

Julemandens datter 3
JULEMANDENS DATTER 3
Lørdag d. 30. november kl. 11-12.35

Lucia er nu en af de store børn på Julemandsskolen, og hun er forelsket i klassekammeraten Valdemar. Derudover skændes Lucia konstant med sine forældre. Lucias problemer virker dog pludseligt meget små, da skolens rektor aflyser julen på grund af et traume fra sin tid som julemand. Lucia vil redde julen og er derfor nødt til at rejse tilbage til året 1897 for at prøve at opklare, hvad der skete med rektor…

Langt fra andedammen
LANGT FRA ANDEDAMMEN
Lørdag d. 25. januar kl. 11-12.45
Andefamilien lever trygt og sikkert i deres velkendte andedam. Andefar Mads er en smule overbeskyttende, men han bliver overtalt af sin familie til at tage på deres første tur ud i verden. Rejsen mod varmere himmelstrøg byder på nye og overraskende bekendtskaber, mange ”rappe” og lidt for spændende oplevelser og går vist ikke helt som, de havde regnet med…

Nina og pindsvinets hemmelighed

NINA OG PINDSVINETS HEMMELIGHED
Lørdag d. 22. februar kl. 11:15-12:35
(Efter filmen fejrer vi Kjellerupegnens Filmklubs 40 års fødselsdag!)

Ninas far tegner levende godnathistorier om et sjovt og modigt lille pindsvin. Pindsvinet bliver levende i Ninas fantasi. Far mister sit arbejde, da fabrikken bliver nedlagt og direktøren fængslet. Nina og hendes bedste ven, Mehdi, vil hjælpe deres fædre. Der er rygter om en masse penge, som direktøren har stjålet og gemt på fabrikken. Godt Nina har en modig og snedig fantasi-ven, pindsvinet, når en vild og uhyggelig skattejagt indledes.